Odměnu hradíte za kvalifikované právní služby. Advokátka JUDr. Jana Nováková je advokátkou své kanceláře již od roku 1996. Právní služby poskytujeme v souladu se zákonem o advokacii za úplatu. Kalkulaci či výpočet odměny Vám vždy sdělíme předem. Odměnu za právní služby s klientem sjednáváme individuálně v souladu se zákonem o advokacii a vyhláškou Ministerstva spravedlnosti o odměnách advokátů a náhradách advokátů za poskytování právních služeb (advokátní tarif). Zohledňuje při sjednávání odměny specifika daného případu, časovou i odbornou náročnost, a finanční možnosti klienta. Nejčastěji je odměna sjednávána v hodinové sazbě. V určitých případech je ovšem možné sjednat odměnu za právní služby jako paušální.

Při rozsáhlejších nebo složitějších případech bude cena domluvena individuálně.

Není-li s klientem sjednána jiná odměna za právní služby, náleží advokátovi odměna stanovená advokátním tarifem, tj. sazbou tzv. mimosmluvní odměny za úkon právní služby v závislosti na povaze právní věci a počtu úkonů, které advokát ve věci učinil.

Pravidla poskytování právních služeb a podmínky ukončení smlouvy o poskytování právních služeb dle zákona o advokacii:

Klient se zavazuje poskytovat včasné, úplné, pravdivé a přehledné podklady a listinný, popř. elektronický materiál tak, aby byl umožněn řádný výkon činností podle smlouvy o právní pomoci.

Klient se dále zavazuje poskytnout potřebnou součinnost, zejména pravdivé a úplné vysvětlení k jednotlivým podkladům.

Advokát je povinen odmítnout poskytnutí právních služeb, jestliže v téže věci nebo ve věci související již poskytl právní služby jinému, jehož zájmy jsou v rozporu se zájmy klienta, osobě, jejíž zájmy jsou v rozporu se zájmy klienta, poskytl již v téže věci nebo věci související právní služby advokát, s nímž vykonává advokacii společně (§ 11 odst. 1 zákona o advokacii), nebo v případě zaměstnaného advokáta advokát, který je jeho zaměstnavatelem, anebo advokát, který je zaměstnancem stejného zaměstnavatele, by informace, kterou má advokát o jiném klientovi nebo o bývalém klientovi, mohla klienta neoprávněně zvýhodnit, projednání věci se zúčastnil advokát, případně osoba advokátovi blízká (účastí na projednání věci přitom není poskytování právních služeb advokátem nebo osobami uvedenými v § 2 odst. 2 zákona o advokacii), zájmy klienta jsou v rozporu se zájmy advokáta nebo osoby advokátovi blízké.

Advokát je obecně oprávněn smlouvu o poskytování právních služeb vypovědět:

  • dojde-li k narušení nezbytné důvěry mezi ním a klientem,
  • neposkytuje-li klient potřebnou součinnost,
  • pokud klient přes poučení advokátem o tom, že jeho pokyny jsou v rozporu s právním nebo stavovským
  • předpisem, trvá na tom, aby advokát přesto postupoval podle těchto pokynů,
  • nesložil-li klient přiměřenou zálohu na odměnu za poskytnutí právních služeb, ačkoliv byl o to advokátem požádán.

Klient je oprávněn smlouvu o poskytování právních služeb vypovědět kdykoliv, a to i bez udání důvodu. Výpověď je účinná jejím doručením advokátovi.

Nedohodne-li se advokát s klientem jinak nebo neučiní-li klient jiné opatření, je advokát povinen po dobu 15 dnů ode dne, kdy smlouva o poskytování právních služeb na základě výpovědi nebo z jiného důvodu zanikla, činit veškeré neodkladné úkony tak, aby klient neutrpěl na svých právech nebo oprávněných zájmech újmu. To neplatí, pokud klient advokátovi sdělí, že na splnění této povinnosti netrvá.

Klient (spotřebitel) má právo v případě sporu ze smlouvy o poskytování právních služeb na jeho mimosoudní řešení na základě zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů. Subjektem mimosoudního řešení těchto sporů je Česká advokátní komora, která tím byla dne 5.2.2016 pověřena Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky.